Att vänta på ett datum man inte fått

Är oerhört besvärligt. 

Då befinner vi oss här. Nya papper inskickade (papprena tar aldrig slut) och först nu kommer dessa papper att översättas och skickas vidare till vårt land. Ditt land. 

Nästa steg är att invänta det officiella barnbeskedet från landet och därefter invänta domstolstiden. Just nu känns det dom om det likväl kunde varit om hundra år. Jag mår dåligt. 

Bara vi får fira julen tillsammans. Och nyår. 

Vi längtar ihjäl oss här. Alla kläder hängandes på dina galgar, dina leksaker, dina kramdjur, alla dina böcker. Väntandes. På dig. 

Det är bara du som fattas oss.

Det gör ännu mera ont att du vet om oss nu och att även du längtar. En femårig pojke i ett land långt borta som längtar efter mamma och pappa. 

Håll ut lilla underbara älskade. Vi skyndar oss så gott vi kan. 

Vardagen är grå, maten smakar ingenting. Jag vet att man bör göra något av varje dag men just nu är livet satt på paus. Som att ligga med värkar på förlossningen men få höra att "vi avvaktar". När ska mina värkar få avta? Dessa dagar kommer att gå så galet långsamt. Livet är satt på paus, och starten sker inte förrän jag håller dig i min famn. Jag håller andan tills du kan andas i mitt ansikte och jag vet att du är på riktigt, då får jag luft igen. 

Din adventskalender kom idag. 24 pixiböcker. Då kände jag en bit av livet igen, vårt liv - tillsammans. 

Tindra hämtar dino och Nova den lilla blå. 

Det regnar just nu men vädret har inte haft någon betydelse den senaste tiden. I helgen har solen skinit men hur njuter man av vackra dagar när det åskar i ens hjärta? 

Att vara så smärtsamt nära och samtidigt så långt borta är fruktansvärt, och fantastiskt, och stressigt, och underbart och läskigt. Det är allt på samma gång. 

Men snart. Älskade lilla hjärtat. 


Kommentarer
Postat av: evelina

Oh fy denna väntan!! Man önskar att när man fått bb att man fick hämta sitt barn samma månad. ...
Hoppas ni kan finna nåt sätt att få tiden att gå fort...och att ni får resebesked snart. ..allra helst imorgon,;)

2014-10-08 @ 10:14:59
URL: http://www.pandahoff.blogspot.com
Postat av: Maj

Ja, fy- allt tar sån tid. Om jag fick en krona för varje gång jag under resans gång tänkt "snart så", så hade jag varit jädrigt rik! Man stampar och stampar men kommer aldrig riktigt i mål. Det finns alltid papper, intyg, undersökningar som måste göras. Och när man väl är färdig i Sverige så är det de andra ländernas myndigheter som tar god tid på sig.

2014-10-08 @ 20:36:55
Postat av: cattis

Hej!

Vi är hemma igen med vår lillprins! Allt har flutit på otroligt smidigt och vi behövde bara vara i Litauen i 1 1/2 vecka! Trodde aldrig det skulle ordna sig så fort allting. Lille M är en ljuvlig kille, glad busig väldigt framåt och bra på att snappa upp svenska ord, och tycker mycket om att sitta i mamma och pappas knä och kramas. Du får gärna maila mig, jag har lite info av mer privat karaktär jag skulle vilja delge dig. Jag vet hur det känns att gå och längta efter resebesked men jag lovar helt plötsligt är den dagen där, dagen då ni äntligen får träffas!

2014-10-09 @ 14:25:46
Postat av: Maja

Gärna!!! Du kan väl skicka ett mail till mig med din mailadress? Du kan maila mig på [email protected]

2014-10-11 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0