Samtal med adoptionsförmedlingen

Och jag hade som alltid tusen frågor. En av frågorna var "hur länge ska vi behöva lida nu?"

"Håll ut," blev svaret. Vi närmar oss, nu väntar vi på att "lilla du" ska komma ut på den offentliga listan. Vilka fler som längtar efter dig som kommer att ansöka. Adoptionsförmedlingen slåss för oss, nu är vi på plats nummer ett. Skrämmande nära. 

Jag håller mig nära luren. När nästa samtal kommer måste vi agera kvickt. Nya papper och dokument måste in fort som attan, och sedan tutar vi och kör! 

Väntan på bb. Barnbesked, ett av de sista stegen. Vilken resa detta har varit! 

Jag har börjat plugga ditt språk nu. Det är svårt, ni har många kasusformer;) 

Det känns i kroppen att du är på väg. Älskade lilla du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0