Allt är förändrat

Ingenting kommer någonsin att bli sig likt igen.

Dagen var över förväntan. En pojke som ropar "mamma, mamma" och det är mig han ropar på?!
En pojke som berättar för personalen att "vi måste fråga mamma" och det är fortfarande jag som åsyftas?

Tänk att jag blev en mamma?

Så många känslor.

Han knyter an, håller om, sitter i knäet, matar mamma och pappa med Pim-Pim. Tittar på bilder av våra hundar, skrattar.

I en och en halv timme satt vi utan tolk, och det gick över förväntan bra! Vi tre, på en egen våning, tillsammans, en liten familj.

En liten familj som till slut fick varandra. Ingen förstår vad den andra säger men ändå finner vi ett sätt att kommunicera. Han visar tålmodigt, vi lyssnar nervöst.

Älskade underbara lilla unge, du har förändrat oss för alltid.

Ingenting annat betyder någonting längre. Du andades i mitt ansikte och jag visste att du verkligen fanns. Du är mer än en bild nu. Bilden må ha sagt mer än tusen ord men att träffa dig förmedlade en miljon känslor.

Det är vi nu.

Kommentarer
Postat av: evelina

Blir alldeles varm i hjärtat♥♥ tänk så underbart att lilla pojken äntligen fått sin familj♥

2015-01-20 @ 20:06:07
Postat av: Ingrid Sk

Åh så underbart! Jag får gåshus över hela kroppen och tårar i ögonen av dina ord. Äntligen familj! kram

2015-01-20 @ 21:02:50
URL: http://barnjakten.blogg.se
Postat av: Catrin

Åh underbart jag ryser.......

2015-01-20 @ 21:22:21
Postat av: A

Helt fantastiskt! Är så oerhört glad för er skull, vilken fin familj ni just blivit!

2015-01-20 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0