Väntar

Återigen.

Varför kommer inte lilla du ut på den officiella listan snart så att vi kan röra oss framåt? Varför håller de på dig?

Vi fixar intyg till höger och vänster som skickas vidare till tolken. För att vara redo, när lilla du kommer ut på listan.

Imorgon ringer jag förmedlingen igen och tjatar. Vår soc-kontakt är dessvärre på semester denna vecka, men hon sammanställer intyg så snart som möjligt. Logopeden får vi inte tag på, men förskolan har börjat skriva ihop ett brev. 

Men ingenting spelar någon roll så länge du inte finns på den officiella listan så vi äntligen kan börja ansöka på riktigt. I min naivitet trodde jag att det "bara" var att tacka ja till dig. Jag förstod inte hur många andra länder som var med i matchen. 

Väntar, väntar, väntar... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0