Här mailas det fram och tillbaka.

Ytterligare intyg ska in, dessa är skickade per post idag. De skickades igår också men då var dessa intyg givetvis fel. Efter dessa intyg återstår ett till från advokat, sedan är det dags att invänta resebesked. Det finns alltid ett papper till i denna process. Ett papper till. Vi har samlat så många papper nu att vi förmodligen kan tapetsera en gymnastikhall med dem. 
 
Det blir nog inget innan jul i alla fall. Så konstigt. När man får det där samtalet som avgör allt så tror man att man är så nära, men man är så långt ifrån att det är obarmhärtigt. Du får vänta i landet som känns så galet långt borta, medan vi längtar ihjäl oss här hemma efte dig. Jag försöker att slå ihjäl tiden, men den låter sig inte fångas för detta trots att den är så gott som stillastående. Konstigt. 
 
Ringer försäkringskassan, ringer facket. Förbereder för att hämta dig på alla sätt och vis, som om vi skulle få ett resebesked imorgon. Det rullar. Inte. Inte just nu. Det står förbannat stilla älskade lilla vän. Återigen. 
 
Jag hittade barnhemmets hemsida igår och kollade in galleriabilderna. Vad vi längtar! Din pappa och jag tittade igenom varenda foto och det kändes fantastiskt. Jag försöker göra en listai mitt huvud vad som måste göras när vi får resebeskedet. Mest för att slå ihjäl tiden, kontrollera det som inte  går att styra över. 
 
* Boka resa (kan vara en fördel).
* informera chef och fack om föräldraledighetsdatum.
* informera försäkringskassan om föräldraledighet. De skulle skicka ett välkomstpaket nu i veckan. Vi skickade ett intyg till dem häromdagen från socialtjänsten, så nästa steg bör bli lönespecifikationer och anställningsavtal.
* informera teamet om datum vi hämtar dig. Vårt team med läkare, sköterska, psykolog, dietist och logoped. Det är viktigt att allt är bra med dig, att du är så frisk som möjligt och jag tror vi har lyckats hitta Sveriges bästa läkarteam även om de befinner sig på annan ort. 
 
Förmodligen finns det en miljon grejer till att tänka på, men dessa är vad jag sysselsätter min hjärna med just nu så att jag inte blir tokig av denna väntan. Det är viktigt att hålla fokus, att hålla sig simmandes över ytan när det känns som om tusen armar vill dra ner en till botten. 
 
Nu ska jag ringa din mormor och morfar. Jag behöver ventilera, jag behöver luft och styrka. Vi längtar så förskräckligt mycket efter dig att det inte går att sätta ord på, även om jag fick använda hela världens olika språk. 
 
Godnatt min skatt. Tänk den kväll jag får läsa en godnattsaga för dig! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fantastiskt fin blogg du har. Tack för att ni delar med er av eran så otroligt känslosamma resa. Jag kan inte annat än att gråta när jag läser, jag vet inte riktigt varför. Förmodligen för att du skriver så öppet och ärligt. Så otroligt fint. Jag gläds med er, oh håller alla tummar jag har för att ni ska få hem eran prins snart ! <3

2014-11-13 @ 13:40:36
URL: http://www.wanderland.blogg.se
Postat av: Maja

Tusen tack för dina vackra ord och härligt att du hittat hit- välkommen!

2014-11-14 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0