Mer än nio månader

Vi sitter hos mina föräldrar i Visby. Sista trippen nu innan vi stiger in i något nytt- en vardag. En vardag du så väl behöver.

Älskade underbara ska börja skolan.

Den sista november smäller det. Ässet ska börja skolan och han är så otroligt förväntansfull! Vi har varit och hälsat på, han smälter in fint och har så roligt. Han blir oerhört arg och besviken när det är dags att gå hem. Tack och lov går hans bästis i samma klass. En underbar pojke som tar hand om min raring. "Kom, följ med mig, nu leker vi med det här". Två små grabbar som lallar iväg i korridoren. Bort från mamma och pappa, nu väntar äventyret- med barn! Skor vi aldrig kan fylla!

Och jag ska tillbaka till mitt jobb, jag behövs nog mer än någonsin.

Så mycket har hänt dessa månader. Vi knyter an, vi knyter inte an, vi knyter an. Vi skrattar, vi grälar, vi blir sams, vi grälar igen. Gränser testas men mer sällan. Vi börjar smälta samman alltmer, förstår varandra, blir en familj alltmer. Upp och nedgångar- precis som det ska vara.

Det händer mycket i våra liv, fina saker. Saker som jag ännu inte tänker berätta men som vi längtar efter. Som kommer att bli så bra. Det måste det bli, bra.

Vardag. Snart. Ett nytt kapitel i vår familjebok.

Älskade lille unge, vad stolt du gör mig!

Kommentarer
Postat av: AnnaK

Kul med en uppdatering!

2015-11-18 @ 19:20:28
Postat av: Emelie

Jag har klickat in på din blogg i princip varenda dag sen du senast uppdaterade och bara väntat, gud vad roligt att det går bra för er !! Önskar er all lycka och framgång, verkligen <3

2015-11-18 @ 19:27:06
URL: http://www.wanderland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0